Hra na telo
Na začiatok je dobré zamyslieť sa spolu so žiakmi aké zvuky môžeme vytvárať pomocou nášho tela - vieme zapojiť ruky, prsty, nohy, . . .
Na obrázku je návod, ako môže vyzerať rytmická rozcvička:
partitúru čítame zľava doprava,
môžeme si pustiť metronóm alebo jednoduchý rytmický sprievod na elektrickom klavíri (keyboarde) alebo iba učiteľ ukazuje a určuje vlastné tempo,
postupne si môžeme meniť tempo, dynamiku, hrať sa so zrýchlením, spomalením, rozdeliť žiakov na skupiny,
neskôr môže učiteľ voľne určovať poradie motívov a vytvárať si vlastnú kompozíciu (udržovať pozornosť detí).
Rytmická rozcvička môže mať aj takúto podobu.
Antonín Dvořák: Slovanský tance č. 7
Vybrala som si hudobnú myšlienku "skočná" zo Slovanského tanca č. 7
Nechala som v skladbe priestor na vlastné nápady detí - zostaviť vlastné rytmické prvky, zakresliť grafickú partitúru, vymyslieť tanec . . .
V prezentácii je:
návod na zoznámenie sa s grafickým prevedením hry na telo,
pomalá verzia hlavnej myšlienky,
reálna verzia hlavnej myšlienky,
celá skladba.
Odkaz na prezentáciu: TU
Ak sme správne rozcvičení, určite zvládneme aj náročnejšie výzvy . . .
Jacques Offenbach: Kankán
túto aktivitu som robila so žiakmi 5. - 8. ročníka a všetci ju bez problémov zvládli
pôvodnú inšpiráciu som našla na youtube: María José Sánchez Parra ju nacvičila podľa materiálu Richarda Filza
A ďalšie inšpirácie . . .