PROJEKTY
HUDBA, TEDA JA
prezentácia k zadaniu projektu
projekt je určený pre žiakov 8. ročníka
cieľom je prezentovať sa prostredníctvom hudby, ktorú počúvam
MAĽOVANÁ HUDBA
Je krásne, keď na škole fungujú medzipredmetové vzťahy a učiteľov hudobnej a výtvarnej výchovy spája rovnaké nadšenie pre umenie, tvorenie, experimentovanie . . . Ja mám to šťastie, že som našla spriaznenú dušu, výbornú výtvarníčku Janku Helíkovú, s ktorou sme spoločne zrealizovali projekt maľovaná hudba.
Má hudba farbu? Má farba zvuk?
Farba určite pomáha deťom priblížiť sa k hudbe. Motivuje a uľahčuje hru na hudobnom nástroji.
Hotové partitúry si vyskúšali žiaci i rodičia:
na interaktívnej výstave, ktorá bola súčasťou školského koncertu
na stretnutí OZ Umenie počuť
počas interaktívnej výstavy pre žiakov prvého stupňa
Tri mesiace pracovali žiaci na hodinách výtvarnej, technickej a hudobnej výchovy na projekte: VÝROBA HUDOBNÝCH NÁSTROJOV.
Hlavnými myšlienkami bolo:
spoznanie hudobného nástroja
recyklácia
tvorivosť
originalita
Hudobné nástroje sme rozdelili do troch kategórií:
Malé strunové nástroje – ukulele, bendžo, balalajka
Veľké strunové nástroje – gitara, harfa, citara
Bicie nástroje – bubny, bicie súpravy, bongá, dažďové palice, maracas (rumba gule), ozembuch
V priestoroch školy sme zrealizovali výstavu nástrojov, na ktorej sa zúčastnili všetky triedy druhého stupňa aj niektoré triedy z 1. stupňa. Žiaci i učitelia hlasovali za nástroje, ktoré ich najviac zaujali.
Celý projekt sme vyhodnotili na koncerte, kde sme odmenili víťazné práce. Koncert bol zároveň priestorom pre zviditeľnenie talentovaných žiakov, ktorí predviedli svoje hudobné umenie.
Veľké strunové nástroje
Malé strunové nástroje
bicie nástroje, perkusie
cestovná kancelária HUDBA
projekt k tematickému celku: Hudba iných národov
Predstavte si, že ste majiteľom cestovnej kancelárie „HUDBA“. Vyberte si krajinu, do ktorej by ste chceli pozvať svojich klientov:
Maďarsko, Rakúsko, Česko, Poľsko, Ukrajina (5. ročník)
Anglicko, Taliansko, Francúzsko, Nemecko, Rusko (6. ročník)
Írsko, Škótsko, Grécko, Turecko, Španielsko, Chorvátsko, Izrael, Japonsko, Argentína, Brazília (7. ročník)
Vypracujte do ponukového katalógu základné informácie o krajine podľa nasledujúcej štruktúry - samozrejme, nemusíte mať doplnené všetky body – ak ku niektorému bodu nenájdete informácie, bod vynechajte.
Pracujte vo Worde alebo PowerPointe (prípadne v Canve).
Svoje informácie vhodne doplňte odkazmi na videá youtube.
Štruktúra:
Názov krajiny
· Krátka charakteristika krajiny
· Hlavné mesto
· Hymna
· História (iba v bodoch – určite sa nerozpisujte – stačia názvy hlavných historických medzníkov alebo udalostí)
· Pamiatky
· Mýty a legendy
· Zaujímavosti – oplatí sa navštíviť
· Osobnosti - vynálezcovia, vedci, filozofi, architekti . . .
· Spisovatelia
· Maliari
· Športovci
· Herci
· Pop hudba – speváci, skupiny – tu sa môžete rozpísať
· Charakteristické tance
· Známe piesne (ľudová hudba)
· Osobnosti vážnej hudby
MALÝ SKLADATEĽ - práca v Chrome Music Lab